Jelnyelvi szolgáltatás a kormányablakokban

Májustól minden okmányirodában és kormányablakban elérhető lesz a hallássérültek ügyintézését segítő „Kontakt” jelnyelvi szolgáltatás.

 

A hallássérültek akadálymentes ügyintézésére kialakított szolgáltatás most is elérhető kilencven kormányablakban, májusra pedig már minden okmányirodában és kormányablakban működni fog.

A szolgáltatás lényege, hogy a kormányablakokban megtalálható tableteken vagy számítógépeken keresztül az ügyfelek kapcsolatba léphetnek jelnyelvi tolmácsokkal. Ez segíti a személyes ügyintézés során őket abban, hogy kommunikálni tudjanak az ügyintézővel.

Azzal kapcsolatban, hogy az adott kormányablakban elérhető-e már a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége által létrehozott szolgáltatás, a https://kormanyablak.hu/hu/kormanyablakok oldalon, az Önnek megfelelő kormányablak kiválasztását követően tájékozódhat.

A kormányablakok kialakításánál kiemelt szempont az akadálymentesség. A mozgássérült ügyfeleket rámpákkal és liftekkel, a vakokat és gyengénlátókat speciális burkolattal és hangos térképekkel segítik, a Kontakt szolgáltatás pedig hamarosan lehetővé teszi a siket és nagyothalló ügyfelek számára is a gördülékeny ügyintézést.