Tárhely-szolgáltatások - 3. rész: Vevények, értesítések szerepe
A dokumentumok küldésével, fogadásával kapcsolatban a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltató (BKSZ) az alábbi vevényeket, valamint értesítéseket küldi a feladó, ill. a címzett részére.
- Feladási igazolás: igazolja, hogy a feladott küldeményt a Szolgáltató kézbesítésre befogadta.
- Átvételi értesítő: értesítés arról, hogy a címzett tárhelyére küldemény érkezett.
- Letöltési igazolás: igazolja, hogy a címzett a részére megküldött hivatali dokumentumot letöltötte a tárhelyéről. Letöltési igazolást küld a rendszer:
- egyesével történő dokumentumletöltésnél a letöltési folyamat elindulását követően,
- csoportos letöltésnél a Letöltés gombra történő kattintást követően,
- olvasatlan dokumentum Tartós tárba helyezésekor.
- Át nem vett dokumentum értesítő: a Szolgáltató tájékoztatja a címzettet arról, hogy a tárhelyén 5 munkanapon túl át nem vett dokumentum található. Az értesítőt a dokumentum küldésétől számított 5. munkanapot követő munkanapon küldi a rendszer.
- Meghiúsulási igazolás: a Szolgáltató tájékoztatja a feladót és a címzettet arról, hogy a címzett a dokumentumot a második értesítést (Át nem vett dokumentum értesítő) követő 5 munkanapon belül sem töltötte le a tárhelyéről. Az igazolás a kézbesítési fikcióhoz szükséges idő elteltéről tájékoztatja a feladót, a kézbesítési fikció megállapításáról a feladó szervezet hozhat határozatot a rá vonatkozó jogszabályok alapján. Az igazolást a rendszer a második értesítés küldésétől számított 5. munkanapot követő munkanapon küldi.
Hamarosan megjelenő következő cikkünkben a vevénykezelési beállításokról tájékozódhat.
A Tárhely-szolgáltatás az alábbi linken érhető el
Tárhely-szolgáltatások - 1. rész: Milyen típusú dokumentumok tölthetők fel a tárhelyen?
Tárhely-szolgáltatások - 2. rész: E-mail címek szerepe a regisztrációban és a tárhelyen