Űrlapbeküldés a magyarorszag.hu-n keresztül

A magyarorszag.hu felületén, elektronikusan intézhető ügyek listája folyamatosan bővül, aminek következtében egyre többen vesznek részt az online ügyintézésben.

Számos ügy intézhető közvetlenül a magyarorszag.hu oldalon kitölthető űrlapokon keresztül, mint például az otthonfelújítási támogatás, a KRESZ- és nyelvvizsga támogatás igénylés, de a koronavírus elleni védettségi igazolvánnyal kapcsolatban is ilyen űrlapok segítségével kezdeményezhető az ügyintézés.

Az alábbi hasznos tippekkel szeretnénk segíteni az űrlapok használatával kapcsolatban az elektronikus ügyintézésbe frissen csatlakozott felhasználóinkat!

 

 

1. Csatolmányok kezelése

 

A csatolmányok feltöltési sebességét több tényező is befolyásolhatja, mint például az állomány mérete, a hálózati sebesség, illetve a szolgáltatás leterheltsége. Mielőtt új csatolmány feltöltésébe kezd, mindig győződjön meg arról, hogy az előző feltöltése befejeződött, annak adatai megjelennek a rendszerben!

 

 

A csatolmányok kezelésénél ügyeljünk arra is, hogy lehetőség szerint a feltöltött állományok mérete ne legyen túl nagy!

Szkennelt, vagy fotózott állományok esetén célszerűbb olyan felbontást választani, amivel a fájl mérete nem haladja meg a 2-3 MB-ot, azonban továbbra is olvasható marad a dokumentum tartalma. Ha az űrlapnál a tömörített állományok csatolása engedélyezett, nagyméretű állományok kezelése esetén célszerű tömörítést alkalmazni.

 

2. Piszkozat mentése

 

Az űrlapkitöltő fejlécében megtalálható „Űrlap mentése” gombbal elmenthető a megkezdett piszkozat. Az űrlap ismételt megnyitásakor a rendszer a mentett piszkozatot jeleníti meg, így lehetőséget biztosítva az űrlap kitöltésének folytatására.

A piszkozatokat a rendszer az első mentést követő 30 napig tárolja. A 30 nap leteltével törlődött piszkozat visszaállítására nincs lehetőség. Kérjük, ezt vegye figyelembe az ügyintézés során.

A beküldést követően a mentett piszkozat törlésre kerül.

 

3. Címzett kiválasztása

 

Amennyiben az űrlaphoz több címzett tartozik, a Beküldés gombra történő kattintás után van lehetőség a címzettek közül választani. A Címzett lista lenyitását követően megjelenik valamennyi választható címzett adata.

Kérjük, amennyiben bizonytalan a megfelelő címzett kiválasztásával kapcsolatban, egyeztessen az eljáró szervvel a beküldést megelőzően. Ebben az esetben a Mégsem gombra kattintva visszaléphet az űrlaphoz, majd az Űrlap mentése gomb segítségével elmentheti azt piszkozatként, hogy a következő megnyitáskor a kész űrlap jelenjen meg a felületen.

 

 

4. Beküldés folyamata

 

Az elkészített űrlap beküldése több szakrendszer együttes működése által valósul meg, ezért a folyamat során több képernyő is megjelenik – például ha az űrlaphoz csatolmány is tartozik, akkor a folyamatban az AVDH szolgáltatás is részt vesz, amely hosszabb munkamenet esetén ismételt azonosítást kérhet. Mindig várja végig, míg az éppen aktuális folyamat befejeződik!

A sikeres beküldésig ne navigáljon el a lapról és ne zárja be az oldalt!

 

 

 

5. Sikeres beküldés ellenőrzése

 

Ha a magyarorszag.hu felületén nyújt be elektronikus űrlapot, a folyamat végén a rendszer minden esetben megadja a küldemény egyedi azonosítóját, az úgynevezett érkeztetési számot. Soha ne fejezze be a folyamatot addig, amíg az érkeztetési szám nem áll rendelkezésére!

 

 

Amennyiben a beküldést követően hibaüzenet jelentkezik, kérjük, ismételje meg a beküldést!

A beküldés tényét és a beküldött dokumentum érkeztetési számát utólag az Eseménynaplóban is megtekintheti, valamint a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ) egy „feladási igazolás” nevű vevényt is kiküld a feladó tárhelyére.

A vevényekről bővebben ebben a cikkünkben olvashat.

 

Problémát tapasztal a beküldés során?

Ha a beküldés során problémába ütközött, keresse bizalommal a Közigazgatási Ügyfélvonalat a 1818-as (külföldről: +36 1 550 1858) telefonszámon, vagy írjon a Kapcsolat menüpont alatt elérhető levélküldés vagy élő chat funkció valamelyikével.