Státusz információ lekérdezése nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban szereplő adatok egyeztetése, hatósági nyilvántartásban szereplő nyugdíjbiztosítási adatokról igazolás kérése iránti eljárásokban

A nyugdíjbiztosítási adategyeztetési eljárás, a nyugdíjbiztosítási nyilvántartásba bejegyzett adatokról hatósági bizonyítvány igénylése, valamint a hatósági nyilvántartásban szereplő nyugdíjbiztosítási adatokról igazolás kérése iránti eljárások vonatkozásában lehetőség van az ügy aktuális státuszának megtekintésére.

Hivatalból indult adategyeztetési ügy esetén lehetősége van arra, hogy a papíralapú kapcsolattartást (ügyintézést) elektronikusra változtassa.

Kérelemre indult eljárásában kezdeményezheti a kapcsolattartás módjának megváltoztatását.

Kulcsszavak: adategyeztetés, hatósági bizonyítvány, státusz, státusz információ, ügy adatai, ügyintézési mód, ügyintézési mód változtatása, változtatás, megváltoztatás, megváltoztatása, kapcsolattartás

Ügyfélkapu belépési adataival történő azonosítást követően kizárólag saját ügyében:

Az itt elérhető alkalmazás segítségével Ügyfélkapus azonosítást követően:

 

Az eljárás illeték- és költségmentes.

Az eljárást az ügyfél lakóhelye szerint illetékes fővárosi, megyei kormányhivatal folytatja le.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala az alábbi ügyekben jogosult kizárólagos illetékességgel eljárni:

Az adategyeztetési eljárás kérelemre kizárólag elektronikus úton indítható az erre a célra rendszeresített „Nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban szereplő adatok egyeztetése iránti kérelem” űrlap kitöltésével és benyújtásával. A kérelem benyújtását követően azonban az adategyeztetési eljárás során is lehetőség van az ügyintézés módjának megváltoztatására, az erre a célra szolgáló „Kapcsolattartás (elektronikus vagy papíralapú) módjának megváltoztatásáról nyilatkozat nyugdíjbiztosítási ügyben” típusú űrlap benyújtásával.

Az adategyeztetési eljárásra vonatkozó részletes tájékoztatás a Magyar Államkincstár honlapján itt található.

Call Center:

NYUFIG_ESZF