Amennyiben magánszemélyként panaszt szeretne benyújtani a fogyasztóvédelmi hatósághoz, és rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, panaszát ügyfélkapun keresztül is benyújthatja. Az űrlapot bármely természetes személy benyújthatja. A benyújtás menete: Kattintson a fent található „Ügyintézés indítása” menüpontra! A megjelenő felületen kattintson a "Belépés" gombra, majd adja meg ügyfélkapus azonosítóit! Töltse ki a megjelenő űrlapot! Kérjük, az üggyel kapcsolatos minden releváns információt adjon meg - a csillaggal jelölt pontok kitöltése kötelező, és csatoljon minden, a vásárlással, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos okirat másolatot, a kapcsolatfelvételt a vállalkozással, illetve a vállalkozás/szolgáltató válaszát esetleges megkeresésére! Főszabályként 3 éves elévülési időn belül nyújtható be kérelem a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Minden, az üggyel kapcsolatos releváns okirat másolata (számla, blokk, jegyzőkönyv, vállalkozás vagy szolgáltató válasza, stb.) 2020. március 1-jétől a kormányhivatalok járnak el elsőfokon. 2020. március 1-jétől megszűnt a fellebbezés lehetősége, közvetlenül bírósági úton lehet jogorvoslattal élni a fogyasztóvédelmi hatóság döntése ellen.